Kovász kísérlet - sütés
2016. február 23. írta: Alkotó Részecskék

Kovász kísérlet - sütés

A kovász-kísérlet próbája ma megtörtént. Biztos, ami biztos lepénykenyeret sütöttem belőle.

lepeny3.jpg

Kivettem reggel a szép apró buborékos masszából 10 dkg-nyit, és hozzáadtam 1 dl vizet, és 10 dkg lisztet. 5 órára meleg helyre tettem, míg újabb buborékok képződtek.

Ekkor hozzáadtam 30 dkg lisztet, 2 evőkanál olajat, 1 teáskanál sót, és annyi langyos vizet, amivel jól gyúrható tésztát kaptam (még kb 1.5 dl-t).

lepeny1.jpg

1.5 órát hagytam kelni. Nem nőtt duplájára, de felfúvódott annyira, hogy lágy, levegős cipócskát kaptam.

lepeny2jpg.jpg

A tésztából kenyérlepényeket sütöttem száraz serpenyőben.

Féltem, hogy egy kenyér talán tömör lenne. Nem éreztem még annyi erőt a kovászban.

A maradék masszát lezártam az üvegben, és betettem a hűtőbe. Utasítás szerint 2 nap múlva újra megetetem.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://alkotoreszecskek.blog.hu/api/trackback/id/tr428414684

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása