Foglalkozásaimon sokat kísérletezünk alsós, óvodás korú gyerekekkel gyümölcsökkel, zöldségekkel.
Csalamádé kémia volt épp az őszi tudományos játékok egyik témája.
Megbeszéltük akkor, hogy milyen tartósítási módokat ismernek, és egyáltalán miért is kell (lehet) tartósítani a terményeket.
Beszélgettünk az aszalásról is, mint a eltevési módszerről:
Most épp egy csomó hullott körte, és alma aszalása van folyamatban, mert egyébként megromlana, nem tárolható sokáig.
Ilyenkor szó esik arról, hogy a gyümölcsök, zöldségek nagy részét a víz alkotja.
Megbeszéljük azt is, hogy hogyan kerül bele a termésekbe a víz.
Megvizsgálhatjuk, hogy melyik gyümölcsben, mennyi lé van.
Azt is megvizsgáljuk, hogy a felvágott alma-körte szeletek felületén a vágáskor is szépen látszik a csillogó folyadék. A hőmérséklet emelésével, legyen az elektromos aszaló készülék, vagy a meleg napsütés, el kezd párologni a víz a gyümölcs húsából.
Beszélünk arról is ilyenkor, hogy ez egy hosszú folyamat.
Kóstoláskor szembetűnik a gyerekeknek, hogy finom édes lett a végeredmény. Koncentrálódtak az ízek is.
Azt is megállapítjuk, hogy egészséges alternatívája lehet a gumicukroknak, vagy chipseknek, ha épp rágcsálni szeretne valamit az ember (gyereke).
Blogban található összes bejegyzés saját fotókat és gondolatokat tartalmaz. Ha tetszik, amit látsz vagy olvasol, és megosztod másokkal megköszönöm. A blogban saját tapasztaláson alapuló receptekkel, gyerekeknek szóló kísérletekkel, ötletekkel találkozhatsz, szemezgess közülük kedvedre! Vagy kövess a Facebookon!