Színjátszó ibolyaszörp
2021. március 27. írta: Alkotó Részecskék

Színjátszó ibolyaszörp

A kertben mindenfelé virító gyönyörűséges ibolya csokrok konyhai vegyészkedésre csábítanak.

ib1.jpg

Ilyenkor tavasszal mindenféle szörpöt készítünk a gyerekekkel: akácvirágot, bodzát, mentát, de most annyi ibolya nyílik, hogy ibolyaszörppel kísérletezünk. Szó szerint kísérletezünk, mert kétféle receptet is kipróbáltam.

Az én módszerem eddig mindig hidegen áztatás volt.

Cukor szirupot készítek, 1 liter vízhez, 1 kg cukrot, és 1 teáskanál citromsavat adok. Kihűtöm. Beleteszem a virágokat, és néhány szelet citrom kíséretében érlelem 1-2 napig.

Mivel az ibolyavirágok olyan aprók, így most 2dl vízből, és 20 dkg cukorból + egy fél mokkáskanál citromsavból készült a szirup, és egy marék ibolyát szórtam bele. Csak olyan helyről szedjük, ahol nem permeteztek, vagy nem jár rengeteg autó.

ib6.jpg

Vártam a halvány lila színt, de semmi, az illata viszont finom lett. Utánaolvasgattam a neten, és több recept is enyhe melegítést javasol. Így szedtem még egy adag virágot, és forró (de már nem lobogó) vízbe szórtam. Ekkor megérkezett a szín: zöld lett. Nem az amit vártam.

ib4.jpg

Hozzáadtam a citromlevet, és gyönyörű rózsaszínné változott.

ib5.jpg

Az igazi szörp recept tehát úgy szól, hogy a virágokat felforralt, de már nem lobogó vízbe szórjuk, és utána jöhet hozzá a citromsav, és a citrom karikák. 1-2 napig érleljük.

A leszűrt szörpöt hűtőben tárolom.

ib8.jpg

A gyerekek számára egy izgalmas kísérlet alapja lehet az ibolyavirág, ami megmutatja, hogy a hideg vizet nem színezi meg a virág, hőkezelés hatására zölddé változik.

Majd savval reakcióba lépve rózsaszínre változik.

 

Mi játszottunk egy kicsit a szirmokkal, és papíron festettünk vele. Kipróbáltuk, hogy ecettel megcseppentettük, de csak egy pillanatra mutatta meg magát a rózsaszín.

 

ib3.jpg

A szakirodalom szerint az ibolya köhögésre, megfázásra, náthára is fogyasztható, de ha túl sokat iszunk belőle hasmenést is okozhat.

Blogban található összes bejegyzés saját fotókat és gondolatokat tartalmaz. Ha tetszik, amit látsz vagy olvasol, és megosztod másokkal megköszönöm. A blogban saját tapasztaláson alapuló receptekkel, gyerekeknek szóló kísérletekkel, ötletekkel találkozhatsz, szemezgess közülük kedvedre! Vagy kövess a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://alkotoreszecskek.blog.hu/api/trackback/id/tr9116481776

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása