Réteges Tea
2015. szeptember 14. írta: Alkotó Részecskék

Réteges Tea

Megfázás elleni teát főztem a hétvégén, és egy jó kis sűrűség vizsgálati kísérlet kerekedett belőle. Nagyon szép lett.

Kísérletezzetek vele!

Felforraltam a vizet. Maradt egy kis gyömbéres méz, ezt belezuttyantottam. Persze, ha ez még nincs kész, akkor lehet csak egy kis sima mézet tenni a forró vízbe (tudom nem illik a forró vízbe beletenni a mézet). Belelógattam a piros színű gyümölcsös teafiltert. A tetejére friss mentát, és zsálya levelet dobtam.

Aztán szépen kieresztette a levét a sok bogyós gyümölcs, és a gyönyörű réteges tea-koktélunk összeállt.

Kémia:

Sok mindenről beszélgethetünk a tea megivása közben a gyerekekkel:

Diffúzió: ahogy a szárított tea alapanyagokból kioldódnak a színezőanyagok, és aromák. Szinte szemmel láthatóan árad ki a festék, illat, íz keverék.

Sűrűség: a méz nyilvánvalóan sűrűbb, mint a víz, így leül a kancsó aljára. Középen helyezkedik el maga a színes tea, és a könnyű levelek - a legkisebb sűrűségűek a tetején lebegnek.

Tipp: Fogjunk egy karika citromot, és kérdezzünk rá, hogy az melyik rétegben fog megállapodni!

Jó kísérletezést, és jobbulást!

A bejegyzés trackback címe:

https://alkotoreszecskek.blog.hu/api/trackback/id/tr667786686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása