Olajos sprotni házilag
2017. március 16. írta: Alkotó Részecskék

Olajos sprotni házilag

Borbás Marcsi Sűrűje 2. könyvében találtam az olajos hal receptjét.

sprotni6.jpg

Mivel még javában be lehet gyújtani a kályhába, és a sütőjében szépen maradék hőn elpöszög az olajban a halacska, kipróbáltam a receptet egy fél kiló sprotnival. Mivel mélyhűtött halat vettem hagytam először kiolvadni.

A recept szerint rétegeztem cserép edénybe a kis ezüstöseket hagymával, fokhagymával, sóval, borssal, mustármaggal.

sprotni1.jpg

A tetejére került a babérlevél, és a citromkarikák.

sprotni2.jpg

Felöntöttem olajjal.

sprotni3.jpg

A kályhában óvatosan tüzeltünk, majd hagytuk a maradék hőn, összesen 6 órát.

sprotni5.jpg

A sok fűszertől ízletes lett, enyhén citromos. Nagyon finom lett. A szálkák valóban elomlottak.

A maradék a hűtőben csücsül olaj alatt.

 Blogban található összes bejegyzés saját fotókat és gondolatokat tartalmaz. Ha tetszik, amit látsz vagy olvasol, és megosztod másokkal megköszönöm. A blogban saját tapasztaláson alapuló receptekkel, gyerekeknek szóló kísérletekkel, ötletekkel találkozhatsz, szemezgess közülük kedvedre! Vagy kövess a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://alkotoreszecskek.blog.hu/api/trackback/id/tr7512342613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása