Narancsos gyömbérszörp
2016. február 24. írta: Alkotó Részecskék

Narancsos gyömbérszörp

Egy távolkeleti étteremben ebédeltem a barátnőmmel.

Az ízvilághoz passzoló italokról beszélgetve merült fel, hogy gyömbérszörpöt kellene készíteni. Gondoltam keresek egy receptet, és elküldöm neki, de mire hazaértem annyira izgatott a téma, hogy előszedtem a hűtőben lapuló gumókat, és nekikezdtem a szörp főzésének:

Narancsos gyömbérszörp

Miért narancsos? Mert ott kellette magát a pulton egy narancs is ...

ginger5.jpg

10 dkg cukrot megkaramellizáltam, hogy a kész, vízzel higított ital színben is hasonlítson a boltira (tini gyerekekkel az otthonunkban ez nem elhanyagolható szempont).

ginger2.jpg

Felöntöttem 1.7 l vízzel, és hozzáöntöttem még 80 dkg cukrot, hogy szörp sűrűségű legyen.

A meghámozott  20 dkg gyömbért (aki szereti lehet több is) feldaraboltam. A 2 db citromot, és az 1 db narancsot karikákra vágtam, és a cukros léhez adtam. Újra felforraltam a szörpöt. 1 teáskanál citromsavval savanyítottam.

ginger4.jpg

Mivel mi csipősebben szeretjük, hagytam állni kb. 3 órán keresztül, hogy a gyömbér íze kiteljesedjék.

Leszűrtem és üvegekbe töltöttem.

Szódával, vagy megfázás esetén teával is fogyaszthatjuk.

Hűtőben kell tárolni.

 

Blogban található összes bejegyzés saját fotókat és gondolatokat tartalmaz. Ha tetszik, amit látsz vagy olvasol, és megosztod másokkal megköszönöm. A blogban saját tapasztaláson alapuló receptekkel, gyerekeknek szóló kísérletekkel, ötletekkel találkozhatsz, szemezgess közülük kedvedre! Vagy kövess a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://alkotoreszecskek.blog.hu/api/trackback/id/tr28416882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Neked ugatok nem a házat őrzöm 2016.02.27. 07:50:32

Én minden nap csinálok ilyet, persze cukor nélkül - naranccsal igaz még nem próbáltam, de ma megteszem - az egészet berakom a darálóba, kis vízzel felöntöm, hagyom állni és leszűröm, nyáron hidegen, télen forrón higitva szoktam inni, A gin nem rontja el, alkalomadtán.
Nem tudtam hogy ezt a szmötyit gyömbérszörpnek hivják, másképp nézek rá ezután.

Attilajukkaja 2016.02.27. 23:24:36

Minek meghamozni a gyombert?
süti beállítások módosítása