Gyerekbarát cukkini krémleves
2016. augusztus 10. írta: Alkotó Részecskék

Gyerekbarát cukkini krémleves

Laktóz és lisztmentes leves

A gyerekeim a zöldséglevesek közül csak a krémleveseket eszik meg, főként, ha van hozzá levesgyöngy.

A nyári szünetben sokszor nehéz kitalálni, hogy mi legyen az ebéd, főként a leves különösen nehéz. Csináljunk változatosat, kis adagokat. Nem kis feladat.

Erre jó egy zöldség krémleves.

cuk3.jpg

Érik a cukkini, 1-2 szem krumpli, hagyma, 1 szál répa mindig van otthon. Jó alkalom arra is, hogy a maradékokat felhasználjuk.

Fontos, hogy vonjuk be a gyerekeket is az előkészületekbe. A cukkini hámozás jó alkalom a krumpli pucolás előtanulmányaként, hiszen nagyobb a felület, és puha a héj.

cuk1.jpg

A cukkini krémlevesünk ma laktóz és liszt mentesen készült, a recept szabadon variálható:

1 nagyobbacska cukkini, 2 db közepes krumpli, 1 nagy fej hagyma, 1 szál sárgarépa, ételízesítő, só, bors, olívaolaj.

Az olajon megpároltam kicsit a finomra vágott hozzávalókat, felöntöttem vízzel, ízesítettem, puhára főztem (kb. 15 perc).

cuk2.jpg

Összeturmixoltam, és levesgyöngyökkel tálaltam.

Jó étvágyat!

 

Blogban található összes bejegyzés saját fotókat és gondolatokat tartalmaz. Ha tetszik, amit látsz vagy olvasol, és megosztod másokkal megköszönöm. A blogban saját tapasztaláson alapuló receptekkel, gyerekeknek szóló kísérletekkel, ötletekkel találkozhatsz, szemezgess közülük kedvedre! Vagy kövess a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://alkotoreszecskek.blog.hu/api/trackback/id/tr4810116476

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása