Nagymama szilvalekvárja modernül - kipróbálva
2016. augusztus 29. írta: Alkotó Részecskék

Nagymama szilvalekvárja modernül - kipróbálva

A Fodrinéninktől kaptam még tavaly a receptet, és ki akartam próbálni.

Végy 4-5 kg jó érett szilvát. Na itt hibádzik kicsit, mert amit kaptam, nem volt jó érett, így módosítani kellett a recepten.

szleki2.jpg

Magozd ki a szilvát, felezd el. Ehhez használj némi kamasz segítséget!

szleki1.jpg

Kenj ki egy tepsit 20%-os ecettel, majd csorgass rá egy ujjnyi vizet. Tedd rá a szilvákat, és érettségi foktól függően kicsit rövidítve - nyújtva az időket süsd sütőben.

Én 180 fokon sütöttem 2 órán át, majd 1 órán keresztül 160 fokon légkeveréssel. Ekkor megkóstoltam, és a 4.5 kg szilvához adtam 30 dkg cukrot (kicsit savanykásnak éreztem).

Ezután néha átkeverve még 2 órát sütöttem 160 fokon légkeveréssel.

szleki3.jpg

Isteni sűrű lett, és ami fő, nem égett le!

Tipp:

Az időket érdemes rá-rákukkantva az érettségi fokhoz igazítani, és a cukor mennyiségét is. Ha jó érett, lehet, hogy cukor sem kell hozzá.

 

Blogban található összes bejegyzés saját fotókat és gondolatokat tartalmaz. Ha tetszik, amit látsz vagy olvasol, és megosztod másokkal megköszönöm. A blogban saját tapasztaláson alapuló receptekkel, gyerekeknek szóló kísérletekkel, ötletekkel találkozhatsz, szemezgess közülük kedvedre! Vagy kövess a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://alkotoreszecskek.blog.hu/api/trackback/id/tr211660146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása