Gyümölcsbőr
2017. október 04. írta: Alkotó Részecskék

Gyümölcsbőr

Gumicukor helyett

Ha látok-hallok valami érdekeset, akkor azt nekem ki kell próbálni, főleg ha az a nassolás egészséges alternatívája.

fl7.jpg

Megint egy "Gasztroangyalos" inspiráció: almasajt - az angol nyelvű szakirodalom szerint fruit leather - azaz gyümölcsbőr, mert hártya vékonyságúra szárítják a gyümölcspépet.

Igen a főzés alatt vitaminokat vesztünk, de azért marad benne épp elég értékes anyag, főként, ha a mesterséges édességekhez viszonyítjuk. Nassolni pedig szeretünk. Ez pedig mehet az uzsonnás dobozba is bátran.

A következőképpen készítettem:

1 kg gyümölcsöt magjától megtisztítottam, de héja maradt, a benne lévő pektin sokat segít a sűrítésben - no meg héjában a vitamin, ahogy a népi bölcsesség mondja.  1 adagot szilvából, és egy adagot almából készítettem.

Feldarabolva egy kis vízzel - 1-2 dl felforraltam, és addig főztem, míg szét nem esett.

Ekkor összeturmixoltam, és kavargatva sűrűre főztem a pépet, amennyire lehetett.

Az almához tettem 2 evőkanál cukrot, mert túl savanyú almákat kaptam, de a szilva maradt natúr.

Egy-egy sütőpapírral bélelt tepsiben kentem szét, vékony rétegben.(2-3 mm)

A szikkadási ideje erősen fog függni a réteg vastagságától.

Mivel én az eredményre nem tudok napokig várni, így 70 fokra betettem a résnyire nyitott sütőbe.

1 órát fűtöttem - 1 órát hagytam a maradék hőn. Ezt kb 5x ismételtem.

Pár óra múlva szépen lehúzható a sütőpapírról. Már így is fogyasztható, vagy lehet még egy kicsit szikkasztani, majd dobozba zárni.

Ha valakinek van jó száraz meleg helye, napok kérdése és elkészül, de egy kemence maradék hője is nagyszerű megoldás lehet.

fl5.jpg

Mindkét gyümölcs nagyon finom lett.

Az almához tehetünk fahéjat, a szilvához akár gyömbért is ízesítőnek.

A tárolásra még nincs tapasztalatom, de szerintem gyorsan el fog fogyni.

 

 

 Blogban található összes bejegyzés saját fotókat és gondolatokat tartalmaz. Ha tetszik, amit látsz vagy olvasol, és megosztod másokkal megköszönöm. A blogban saját tapasztaláson alapuló receptekkel, gyerekeknek szóló kísérletekkel, ötletekkel találkozhatsz, szemezgess közülük kedvedre! Vagy kövess a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://alkotoreszecskek.blog.hu/api/trackback/id/tr6212927157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása