Káposztás egytál kísérlet
2018. január 26. írta: Alkotó Részecskék

Káposztás egytál kísérlet

Takarékos ebéd

A kémiai és a fizikai feladatok mellett sokszor folyik főzőcskézős kísérletezés is a konyhámban.

A cserép fazekam igazi energiatakarékos népi találmány. Jó lenne ezt a tudást a gyermekeinknek is átadni, mert annyi bölcsesség rejlik ezekben az ízekben, módszerekben.

fazek6.jpg

Belefér a hús és a köret is egyben. Ráadásul a cserépkályha sütőjében sül szép lassan viszonylag alacsony hőmérsékleten (6 óra nagyon jót tesz neki).

A tavaly kivágott elszáradt meggyfa vastagabb ágai egyenletesen tartják a hőfokot a tűztérben. Ez az igazi recycling.

fazek7.jpg

Tehát egyszerre melegszik a ház, készül a holnapi ebéd.

Azért íme a recept:

A cserépedény aljára terítettem egy kis savanyú káposztát. Rászórtam egy fej karikára vágott hagymát.

fazek1.jpg

Kisebb hámozott burgonyákat rétegeztem rá egészben.

fazek2.jpg

A nagyobb kockára vágott lapocka következett. Megszórtam borssal, szegfűborssal, és újabb réteg káposztával fedtem be.

fazek3.jpg

Rákerült a sütnivaló kolbász, és végül még egy adag savanyú káposzta koronázta az egészet.

fazek5.jpg

Öntöttem rá 1 dl fehérbort, és 1 dl vizet.

fazek4.jpg

Sót nem tettem bele, mert a káposzta, és a lecsorgó kolbász aromák kellően megízesítik a húst, és krumplit.

Sütőben 180 fokon elég neki 2 óra, de az én kályhám sütőjében alacsonyabb hőkön a 6 óra a tuti.

Mennyiségek: 1 kg savanyú káposzta, 1 kg lapocka, 50 dkg sütnivaló kolbász ( de szabadon variálható)

 

 Blogban található összes bejegyzés saját fotókat és gondolatokat tartalmaz. Ha tetszik, amit látsz vagy olvasol, és megosztod másokkal megköszönöm. A blogban saját tapasztaláson alapuló receptekkel, gyerekeknek szóló kísérletekkel, ötletekkel találkozhatsz, szemezgess közülük kedvedre! Vagy kövess a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://alkotoreszecskek.blog.hu/api/trackback/id/tr6713604881

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása