Pitypang szörp kísérlet
2021. április 28. írta: Alkotó Részecskék

Pitypang szörp kísérlet

Anyák napjára

Imádom a virágszörpöket: bodza, akác, ibolya.

Most annyi gyönyörű pitypang virág sárgállik, és a gyermekláncfő gyógyhatásáról már olyan sokat olvastam.

Próbáljuk ki a pitypang virág szörpöt!  Akár anyák napjára is készíthetjük a gyerekekkel, és mi anyukák élvezhetjük a jótékony hatását.

Több receptet találtam, de abban mindegyik megegyezik, hogy hosszan kell főzni, így a leírásokat a napirendemhez igazítottam és így készült a szörp.

1, A leszedett virágfejekről tőben levágtam a szárakat, és leöblítettem őket, mert az elmúlt napok zivatarai besározták őket. Kb. 2 nagy marék volt a virág. FONTOS: mindenképpen olyan helyről szedjük, ami távol van a kipufogógázoktól, és nem kerülhet rá permetszer.

fnk36_1.jpg

2, Egy fazékba 1 liter forró vizet öntöttem, és a virágokat beleszórtam. Ezután 1 órát gyöngyözve főztem.

3, Az egy óra letelte után a virágokat leszűrtem, és hozzáadtam 1 kg cukrot, és további 1 órát gyöngyöztettem fedő alatt.

4, Levettem a tűzről és hozzáadtam 1 teáskanál  citromsavat. (Friss fogyasztásra készül, nem került bele tartósítószer.) Mikor hűlt egy kicsit megszórtam frissen szedett mentával, és citromfűvel. Belekarikáztam egy citromot, és így hagytam teljesen kihűlni.

kkik.jpg

Közben kóstolgattam. Először elég furcsa íze volt a pitypangtól, meg kell szokni. De ahogy kihűlt, és összeszelídült mentával, citrommal, egészen különleges, finom íze lett.

 

kkik2.jpg

További anyák napi ötleteket a képre kattintva találhattok

pv1.jpg

Blogban található összes bejegyzés saját fotókat és gondolatokat tartalmaz. Ha tetszik, amit látsz vagy olvasol, és megosztod másokkal megköszönöm. A blogban saját tapasztaláson alapuló receptekkel, gyerekeknek szóló kísérletekkel, ötletekkel találkozhatsz, szemezgess közülük kedvedre! Vagy kövess a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://alkotoreszecskek.blog.hu/api/trackback/id/tr9316515824

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása